U, de petitionaris

Maak een einde aan de geluidsoverlast door motorfietsen

1.303 ondertekeningen

Motorfietsen zorgen voor onevenredig veel geluidshinder. De belangrijkste oorzaak hiervan is dat de demping door gemonteerde uitlaten sterk onvoldoende is. Motorfietsen kunnen met goede uitlaten redelijk stil zijn. De geluidshinder is dus onnodig en onevenredig belastend. De overheid moet actie nemen.

Wij

Allen die hinder ondervinden van de onevenredig grote geluidshinder door motorfietsen.

constateren

• Velen ervaren onevenredig grote geluidsoverlast van motorfietsen.
  • Zowel in huis als in de tuin, wandelend en fietsend of varend in de natuur of in dorp en stad is de aanwezigheid van geluidsoverlast alom aanwezig en onevenredig groot (bijv. ook in vergelijking met auto's).
  • Het hoofdprobleem zit hem in de montage van uitlaten die volstrekt onvoldoende dempen.
  • Het kan ook anders want een deel van de motoren is behoorlijk geluidsarm.

en verzoeken

• Controleer of de regelgeving voldoende houvast biedt om de geluidsdruk terug te brengen tot een veel lager niveau (vergelijkbaar met een normale auto).

• Pas de regelgeving zo nodig aan.

• Start een campagne onder motorrijders over het terugdringen van de geluidsoverlast.

• Handhaaf vervolgens zeer strikt op de geluidnormen met passende boetes en in beslagname motor bij zware en herhaalde overtreding.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Ontvanger:
Petitieloket: